web 2.0

در قرن 21 آتش سوزي جنگل دورود با بيل و كلنگ خاموش شد!

۱۳۸۹/۰۵/۰۲


صبح چهارشنبه 30 تير در جنگل منطقه دره اسپر و چشمه سييب دورود آتش سوزي به وقوع پيوست و صدها هكتار از جنگل در آتش سوخت. آنچه در اين ميان بيش از همه مايه تاسف است بي برنامگي مسئولان دورود و لرستان در مواجهه با اين حادثه است.
ماشينهاي آتش نشاني كه به محل چادثه اعزام شدند به دليل نبود جاده مناسپ در كوه برگشتند. تقاضاي مسئولان براي هلي كوپتر از خرم آباد و كرمانشاه و اصفهان و تهران به جايي نرسيد و مردم به ناچار با بيل و كلنگ به مقابله با آتش برخاستند در ساعات بعدالظهر نبود باد هم كمك كرد و آتش سوزي مهار شد. جالب آنكه بيل و كلنگ هم به اندازه كافي در دسترس نبود و برخي ناچار با دست خالي و چوب و سنگ جلوي آتش را گرفتند. در حالي كه منطقي بود لااقل كپسول آتش نشاني در اختيار مردم قرار مي گرفت.
اين آتش سوزي با همه خسارات بالاخره مهار شد اما مسئولان لرستان خوب عمل نكردند، باشد كه از اين حادثه درس عبرت گرفته باشند. آتش سوزي خبر نمي كند

1 نظرات:

سلام
کدام مردم در خاموش کردن آتش کمک کردن ، غیر از سه چهار نفر کوهنورد دلسوز طبیعت که بخاطر رفاقت با یکی از همون مسئولین بقول شما کلنگ بدست اومده بودن ، کدوم مردم اونجا کمک کردن برادر ! در ارتفاع بالای 2500 متری چه وسیله ای بهتر از شاخه درخت و بیل میتونه جلوی آتش رو بگیره! مردم محبت کنن آتش نزنن خاموش کردن پیشکش !

ارسال یک نظر

از اينكه در لرنامه نظر مي دهيد متشكریم کوشیده ایم نظردهی را تا حدامکان ساده و آسان کنیم