web 2.0

سهم خواهی نمایندگان لرستان از انتصابات/ جدال در مجمع نمایندگان

۱۳۸۹/۰۳/۱۱

در حالیکه در ماههای اخیر با انتصاب برخی افراد در سیستم اجرایی استان نوک پیکان به سمت نمایندگان استان بود، نماینده مردم خرم آباد برخی اعمال نفوذ ها از سوی نمایندگان در این حوزه را تایید کرد. رحیمی نسب با بیان اینکه تاکنون تلاش کرده ایم که وحدت مجمع نمایندگان استان را حفظ کنیم، افزود: ولی متاسفانه بیش از این سکوت کردن به خاطر اینکه مردم دارند متضرر می شوند درست نیست. وی با یادآوری اینکه دو سه نفر در مجمع نمایندگان دارند تفرقه ایجاد می کنند، گفت: ما نیز تهدید کرده ایم که با ادامه این وضعیت دیگر وارد مجمع نخواهیم شد.  


به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، رضا رحیمی نسب سه شنبه شب در نشست خبری با رسانه های استان لرستان در پاسخ به سئوال مهر در مورد صحت اعمال نفوذ نمایندگان در انتصابات استان اظهار داشت: زمانی که بحث تعویض استاندار لرستان مطرح بود یکی از نمایندگانی که از ایشان حمایت و حتی در صحن مجلس نیز در نطق خود این مطالبه را مطرح کرد من بودم چرا که کسانی که برای جایگزینی سید حسین صابری مطرح می شدند کسانی بودند که وزنشان از استاندار فعلی لرستان کمتر بود.


به دنبال انتصاب افراد شایسته در سیستم مدیریتی استان بوده ام


وی با تاکید بر اینکه در آن برهه زمانی تعویض استاندار به نفع استان نبود، افزود: اما استاندار لرستان پس از آن متاسفانه در زمینه یک طور دیدن نمایندگان استان عدالت را رعایت نکرد.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال نفوذ برخی نمایندگان مجلس در انتصابات اخیر، گفت: خود من به دنبال مدیریت شایسته و شایسته سالاری در انتصاب مدیران و استفاده از ظرفیت نخبگان بومی استان بودم.



نمایندگانی که همه استعدادشان در تعویض مدیران است!



رحیمی نسب افزود: ولی متاسفانه برخی از نمایندگان استان که تعدادشان هم محدود است در این زمینه اعمال نظرهایی کردند و تمام توان و استعداد خودشان را در این دیدند که یک مدیر را نصب و یک مدیر را عزل کنند.



وی با اشاره به تلاش های نمایندگان برای متقاعد کردن استاندار و وزیر مربوطه در انتصابات، بیان داشت: دردناک تر از این موضوع این است که تلاش داشته باشیم که وابستگان به خودمان که ناشایسته گانی هستند که توان اجرایی ندارند را بر کرسی مدیریت بنشانیم.



نماینده مردم خرم آباد در مجلس با تاکید بر اینکه به اعتقاد من نرم عزل و نصب ها در استان لرستان نتیجه معکوس داشته است، بیان داشت: متاسفانه ما در انتصابات اخیر در استان سقوط کرده ایم.



از برخی انتصابات مدیران بومی پشیمانیم



رحیمی نسب با اشاره به انتصاب مدیران بومی در استان، افزود: با توجه به انتصابات انجام گرفته در این بخش خیلی از مدیران بومی شده اند ولی ما از این وضعیت پشیمان هستیم چرا که نیروهای بومی شایسته نبوده و با اعمال نفوذ آمده اند.



وی با تاکید بر اینکه استان لرستان یک استان دردمند است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر داریم فرصت سوزی می کنیم.



سهم چندانی در انتصابات اخیر استان نداشته ام



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال مهر در مورد سهم خودش در انتصابات اخیر استان، گفت: من از ابتدای کار به دنبال سهم خواهی نبوده ام و هر کسی را هم که پیشنهاد داده ایم که منصوب هم نشده یک توان خاصی برای تغییر و تحول در وجود این فرد بوده است.



رحیمی نسب ادامه داد: متاسفانه افرادی که از سوی من برای نصب در برخی سمت ها معرفی شدند را با انگ های مختلف از میدان خارج کردند.



وی با یادآوری اینکه سهمی در انتصابات اخیر نداشته است، تصریح کرد: فکر نمی کنم در این زمینه بیش از یک مورد یا دو مورد در انتصابات دخالت داشته ام و آنقدر کم بوده که نمی توان نام آن را سهم گذاشت.



سهم خواهی دو نماینده لرستان در انتصابات اخیر



نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دو نفر از نمایندگان استان در انتصابات اخیر به طور قطع سهم خواهی داشته اند، یادآور شد: این افراد بیشترین تلاششان را در این زمینه صرف کرده اند و بیشترین عزل و نصب ها را داشته اند.



رحیمی نسب ادامه داد: در این حوزه برخی از نمایندگان استان اصلا دخالت نداشته اند، برخی دیگر مانند من نیز مباحثی را مطرح کرداند ولی کسی گوش نداده است و برخی دیگر نیز بیشترین سهم را در عزل و نصب ها داشته اند.



وی یادآور شد: کسانی که بیشترین نقش را در عزل و نصب مدیران در سطح استان داشته اند باید پاسخ گوی عقب ماندگی استان لرستان باشند.



تهدید سه نماینده به خورج از مجمع نمایندگان استان



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باور داریم همه ظرفیت ها برای توسعه استان وجود دارد، افزود: آنچه باعث شده است که این استان نتواند یک خیز بزرگ بردارد نبود مدیران کارآمد است.



رحیمی نسب ادامه داد: کسانی که با نصب مدیران چرخه توسعه استان را رکود داده اند باید پاسخ گوی عقب افتادگی این استان باشند.



وی خاطر نشان کرد: آخرین خبر مجمع این است که سه نفر از اعضای مجمع نمایندگان در اعتراض به رویکرد برخی از نمایندگان استان تهدید به خروج و جدایی از مجمع کرده اند.



نماینده مردم خرم آباد افزود: هادی مقدسی نماینده مردم بروجرد، علی کاییدی نماینده مردم پلدختر و خود من کسانی هستیم که در اعتراض به عملکرد برخی نمایندگان تهدید به خروج از مجمع کرده ایم.



بیش از این سکوت کردن درست نیست



رحیمی نسب با بیان اینکه تاکنون تلاش کرده ایم که وحدت مجمع نمایندگان استان را حفظ کنیم، افزود: ولی متاسفانه بیش از این سکوت کردن به خاطر اینکه مردم دارند متضرر می شوند درست نیست.



وی با یادآوری اینکه دو سه نفر در مجمع نمایندگان دارند تفرقه ایجاد می کنند، گفت: ما نیز تهدید کرده ایم که با ادامه این وضعیت دیگر وارد مجمع نخواهیم شد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

از اينكه در لرنامه نظر مي دهيد متشكریم کوشیده ایم نظردهی را تا حدامکان ساده و آسان کنیم